WARDBALDY
السلام عليكم (اهلا بيك زائرنا العزيز)
هذه الرساله تفيد بانك غير مسجل اذا كنت مسجل اضغط دخول واذا كنت غير مسجل يرجى الضغط على تسجيل
هذه الرساله تفيد بانك غير مسجل اذا كنت مسجل اضغط دخول واذا كنت غير مسجل يرجى الضغط على تسجيل
WARDBALDY

منتدى نسائى للمراة فقط

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
المواضيع الأخيرة
» شكل مكعبات المسك الابيض
اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالثلاثاء 6 ديسمبر 2011 - 7:46 من طرف ward baldy

» افكار رائعه لتقديم الايس كريم
اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالثلاثاء 7 يونيو 2011 - 9:25 من طرف ward baldy

» اليانسون يعالج مشاكل المعده
اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالأحد 5 يونيو 2011 - 20:43 من طرف مصريه جدا

» طريقه عمل تشيز كيك سهله و سريعه بشوكولاته مارس للشيف هدير
اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالسبت 28 مايو 2011 - 21:43 من طرف bosbos

» رغبات بداخل زوجك استخرجيها بفنك وذكاءك !
اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالخميس 26 مايو 2011 - 11:23 من طرف ward baldy

» ماذا لو اكتشفتى ان جوزك بصباص ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالأربعاء 25 مايو 2011 - 8:20 من طرف همس الورود

» دلوعه فى بيتى 3
اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالأربعاء 25 مايو 2011 - 7:57 من طرف مصريه جدا

» تعالى دلعى رجليكى فى بيتك
اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالأربعاء 25 مايو 2011 - 7:54 من طرف مصريه جدا

» ازاى تخفى عيوب جسمك بلبسك نصايح من اشهر مصممى الازياء
اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالجمعة 20 مايو 2011 - 21:21 من طرف مصريه جدا

» كيف تتأكدين انه يحبكِ…؟
اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالأربعاء 18 مايو 2011 - 19:22 من طرف ريمو فوزى

» خمس حركات تحبها المرأه,,قد لايعرفها كل الرجال
اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالأربعاء 18 مايو 2011 - 18:05 من طرف ريمو فوزى

» أخطاء جسيمة يرتكبها الأزواج في غرفة النوم..تجنبوها
اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالأربعاء 18 مايو 2011 - 17:52 من طرف ريمو فوزى

» طريقه عمل سلطة البطاطس والباذنجان المشوي للشيف هدير
اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالأربعاء 18 مايو 2011 - 10:15 من طرف ward baldy

» للمناسبات الخاصه هششششششش سرى جدا
اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالثلاثاء 17 مايو 2011 - 22:27 من طرف bosbos

» للعرايس الحلوين ....... فساتين زفاف كلاسيكيه موضة 2011
اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالثلاثاء 17 مايو 2011 - 22:24 من طرف bosbos

» بسم الله
اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالثلاثاء 17 مايو 2011 - 15:48 من طرف ward baldy

» ملف كامل عن قصص الانبياء بالصلصال(مفيد وممتع للاطفال)
اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالثلاثاء 17 مايو 2011 - 6:36 من طرف المحبة لربها

» حدوتة جديدة كل يوم نحكيها لاطفالنا قبل النوم
اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالإثنين 16 مايو 2011 - 20:15 من طرف المحبة لربها

» ممكن نصيف من غير ذنوب؟!
اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالإثنين 16 مايو 2011 - 20:11 من طرف المحبة لربها

» 3 اقنعه طبيعية للتخلص من الرؤوس السوداء
اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالإثنين 16 مايو 2011 - 20:00 من طرف eng.lama

اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
ward baldy

ward baldy

اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Empty
مُساهمةموضوع: اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه   اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالأحد 3 أبريل 2011 - 18:44

قال ايه فى دراسه اثبتت ان اعمال التنظيف ال بتقومى بيها يا نبويه انت وهى بتصيب بالربو والحساسيه

اللهم ما احفظنا بعيد بعيد ان شالله هما واحنا لاء هههههههههه تعالى اقرى الخبر الجامد ده ......

أكدت دراسة أجراها باحثون فى أسبانيا أن أعمال النظافة تزيد من خطر الإصابة بمرض الربو، وأرجعوا السبب إلى المواد الكيميائية التي تتعرض لها النساء اللاتى يقمن بأعمال النظافة..

وأشارت الدراسة إلى أن السيدات اللاتي يقمن بأعمال النظافة معرضات للإصابة بالربو أكثر من النساء اللاتى يعملن فى وظائف أخرى.
وأضافت الدراسة أن الربو هو أكثر الأمراض التي تصيب الرئة بسبب أماكن العمل في الدول الصناعية..

وقال فريق البحث، الذي قاده دكتور جوزيب اتو، إن الأشخاص العاديين الذي ينظفون بيوتهم معرضون لأنواع كثيرة من المنظفات والغبار والأوساخ، وأن عمال النظافة يتعرضون إلى كميات متنوعة من المواد المثيرة للحساسية.. ويمكن القول إن إصابة عمال النظافة بالربو له علاقة بوجود حساسية من بعض المواد.
وأضافت الدراسة أن زيادة خطر الإصابة بالربو بسبب أعمال التنظيف المنزلي له تأثير على الصحة العامة للمجتمع، إذا أخذنا في الحسبان احتمال تعرض ربات البيوت والآخرين الذين يعملون في التنظيف للإصابة بالربو.

من النهارده التنضيف عليك يا بعللولتى وعليا انا الازاز عليا انا الازاز ههههههههه ولا ايه ؟؟؟؟

اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Naturalcleaning2

المحبة لربها

المحبة لربها

مُساهمةموضوع: رد: اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه   اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالإثنين 4 أبريل 2011 - 5:30

يا نهار ابيض pale
ام ميدو

ام ميدو

مُساهمةموضوع: رد: اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه   اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالإثنين 4 أبريل 2011 - 15:58

يا سلام سلم
وطيب وايه الحل
Basketball
ولهانةبيك

ولهانةبيك

مُساهمةموضوع: رد: اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه   اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه Icon_minitimeالأربعاء 6 أبريل 2011 - 4:50

عافانا الله وعافا المسلمين أجمعين

اعمال النظافه تسبب الربو من النهارده مليش انا فيه ههههههههه
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» مفيش روؤس سودا ء بعد النهارده تعالوا وشوفوا ازاي